Logo

E-Profile

นายณพงศ์ วรรณพิรุณ

ผู้ช่วยศาสตราจารย์

วิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี สาขาวิชาเทคโนโลยีดิจิทัล หันตรา

ข้อมูลสังกัด

ตำแหน่ง: ผู้ช่วยศาสตราจารย์
สังกัด: วิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี / สาขาวิชาเทคโนโลยีดิจิทัล /
ศูนย์พื้นที่: หันตรา

ข้อมูลติดต่อ

Email องค์กร
naphong.w@rmutsb.ac.th

กลุ่ม Cluster ความเชี่ยวชาญ

ลำดับ กลุ่ม Cluster หลัก กลุ่ม Cluster ย่อย
1 นวัตกรรมด้านการศึกษาและการพัฒนาองค์ความรู้
(Education and Knowledge Development Innovations : EKDI)
EKDI 6.8 การประยุกต์ใช้ปัญญาประดิษฐ์ (AI) ในการพัฒนาองค์ความรู้

ความเชี่ยวชาญ

ลำดับ ชื่อความเชี่ยวชาญ
1 เทคโนโลยีและนวัตกรรมเพื่อการศึกษา
2 STEAM education

บทความวิจัย/บทความวิชาการ

ลำดับ ชื่อบทความวิจัย/บทความวิชาการ Link
1
Effects of Steamification Model in Flipped Classroom Learning Environment on Creative Thinking and Creative Innovation
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author)
2
Augmented Reality Interactive Learning Model, using the Imagineering Process for the SMART Classroom
ผู้ร่วมประพันธ์ (Co Author)
3
Thai undergraduate science, technology, engineering, arts, and math (STEAM) creative thinking and innovation skill development: a conceptual model using a digital virtual classroom learning environment
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author)
4
Next Normal Education, Hybrid Learning Model for Active Imagineering Learning to Enhance Digital Innovator Competency
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author)
5
Metaverse Learning Experience Platform (MLXP) for Immersive Design Thinking to Enhance Digital Intelligence Quotient and Virtual Game Developer Skills
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author)
6
Immersive Living Museum with Augmented Reality Technology, integrated Traditional Art and Digital Art to Enhance Historical Knowledge and Learning Attraction
ผู้ร่วมประพันธ์ (Co Author)
7
International Virtual Communities of Practice (I-VCoP) with Immersive Learning Ecosystem for Enhancing Critical Communication Skills in Multicultural Society
ผู้ประพันธ์บรรณกิจ (Correspnding Author)

โครงการวิจัย

ลำดับ ปีที่ได้รับทุน ชื่อโครงการวิจัย
1
Metaverse Learning Experience Platform (MLXP) for Immersive Design Thinking to Enhance Digital Intelligence Quotient and Virtual Game Developer Skills
หัวหน้าโครงการวิจัย
2
Next Normal Education, Hybrid Learning Model for Active Imagineering Learning to Enhance Digital Innovator Competency
หัวหน้าโครงการวิจัย
3
Thai undergraduate science, technology, engineering, arts, and math (STEAM) creative thinking and innovation skill development: a conceptual model using a digital virtual classroom learning environment
หัวหน้าโครงการวิจัย
4
Effects of Steamification Model in Flipped Classroom Learning Environment on Creative Thinking and Creative Innovation
หัวหน้าโครงการวิจัย