
E-Profile
นายณพงศ์ วรรณพิรุณ
ข้อมูลสังกัด
- ตำแหน่ง : ผู้ช่วยศาสตราจารย์
- สังกัด : วิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี / สาขาวิชาเทคโนโลยีดิจิทัล /
- ศูนย์พื้นที่ : หันตรา
ข้อมูลติดต่อ
Email องค์กร : naphong.w@rmutsb.ac.th
Email ส่วนตัว : -
เบอร์โทรศัพท์ : -
กลุ่ม Cluster ความเชี่ยวชาญ
ลำดับ | กลุ่ม Cluster หลัก | กลุ่ม Cluster ย่อย |
---|---|---|
1 | นวัตกรรมด้านการศึกษาและการพัฒนาองค์ความรู้ ( Education and Knowledge Development Innovations : EKDI ) | EKDI 6.8 การประยุกต์ใช้ปัญญาประดิษฐ์ (AI) ในการพัฒนาองค์ความรู้ |
ความเชี่ยวชาญ
ลำดับ | ชื่อความเชี่ยวชาญ |
---|---|
1 | เทคโนโลยีและนวัตกรรมเพื่อการศึกษา |
2 | STEAM education |
บทความวิจัย/บทความวิชาการ
ลำดับ | ชื่อบทความวิจัย/บทความวิชาการ | Link |
---|---|---|
1 |
Effects of Steamification Model in Flipped Classroom Learning Environment on Creative Thinking and Creative Innovation
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author) |
https://www.temjournal.com/content/94/TEMJournalNovember2020_1647_1655.pdf |
2 |
Augmented Reality Interactive Learning Model, using the Imagineering Process for the SMART Classroom
ผู้ร่วมประพันธ์ (Co Author) |
https://www.temjournal.com/content/103/TEMJournalAugust2021_1404_1417.pdf |
3 |
Thai undergraduate science, technology, engineering, arts, and math (STEAM) creative thinking and innovation skill development: a conceptual model using a digital virtual classroom learning environment
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author) |
https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-021-10849-w |
4 |
Next Normal Education, Hybrid Learning Model for Active Imagineering Learning to Enhance Digital Innovator Competency
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author) |
https://www.ijiet.org/vol13/IJIET-V13N1-1779-IJIET-6152.pdf |
5 |
Metaverse Learning Experience Platform (MLXP) for Immersive Design Thinking to Enhance Digital Intelligence Quotient and Virtual Game Developer Skills
ผู้ประพันธ์อันดับแรก (First Author) |
https://www.ijiet.org/vol13/IJIET-V13N12-2001.pdf |
6 |
Immersive Living Museum with Augmented Reality Technology, integrated Traditional Art and Digital Art to Enhance Historical Knowledge and Learning Attraction
ผู้ร่วมประพันธ์ (Co Author) |
https://www.ijiet.org/vol14/IJIET-V14N11-2194.pdf |
7 |
International Virtual Communities of Practice (I-VCoP) with Immersive Learning Ecosystem for Enhancing Critical Communication Skills in Multicultural Society
ผู้ประพันธ์บรรณกิจ (Correspnding Author) |
https://www.ijiet.org/vol15/IJIET-V15N2-2246.pdf |
ความเชี่ยวชาญด้านบริการทางวิชาการ
ลำดับ | ชื่อเรื่อง/หัวข้อการให้บริการ | ประเภท | ระยะเวลา | หน่วยงาน/องค์กรที่รับบริการ |
---|
โครงการวิจัย
ลำดับ | ปีที่ได้รับทุน | ชื่อโครงการวิจัย |
---|---|---|
1 |
Metaverse Learning Experience Platform (MLXP) for Immersive Design Thinking to Enhance Digital Intelligence Quotient and Virtual Game Developer Skills
หัวหน้าโครงการวิจัย |
|
2 |
Next Normal Education, Hybrid Learning Model for Active Imagineering Learning to Enhance Digital Innovator Competency
หัวหน้าโครงการวิจัย |
|
3 |
Thai undergraduate science, technology, engineering, arts, and math (STEAM) creative thinking and innovation skill development: a conceptual model using a digital virtual classroom learning environment
หัวหน้าโครงการวิจัย |
|
4 |
Effects of Steamification Model in Flipped Classroom Learning Environment on Creative Thinking and Creative Innovation
หัวหน้าโครงการวิจัย |
ทรัพสินทางปัญญา
ลำดับ | ประเภท | เลขที่ | ชื่อผลงาน | วันที่ยื่นคำขอ/วันที่จดทะเบียน |
---|